Do kompetencji zespołu należy:
1) wdrażanie procedur i rekomendacji w zakresie kształtowania jakości procesu dydaktycznego określonych przez Senat i Rektora Uczelni;
2) opiniowanie propozycji nowych rozwiązań w zakresie doskonalenia jakości kształcenia zgłaszanych przez wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy procesu dydaktycznego;
3) nadzorowanie zmian w programach studiów, programach studiów podyplomowych i kursów doszkalających wprowadzanych w związku z ich dostosowaniem do wytycznych określonych przez Senat i/lub Rektora Uczelni;
4) opiniowanie projektowanych programów studiów, programów studiów podyplomowych i kursów doszkalających w zakresie ich zgodności z wymogami określonymi przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Senat i Rektora Uczelni oraz z potrzebami zgłaszanymi przez przedstawicieli rynku pracy;
5) opiniowanie zmian w programach studiów, programach studiów podyplomowych i kursów doszkalających wprowadzanych na wniosek dyrektora instytutu odpowiadającego za prowadzenie kierunku studiów;
6) monitorowanie stopnia osiągania efektów uczenia się przyjętych dla poszczególnych kierunków i poziomów kształcenia;
7) monitorowanie organizacji i przebiegu studenckich praktyk zawodowych;
8) monitorowanie procesu dyplomowania;
9) monitorowanie stopnia umiędzynarodowienia kierunków studiów;
10) opracowywanie sprawozdań semestralnych z hospitacji zajęć dydaktycznych;
11) monitorowanie jakości obsługi administracyjnej studentów, słuchaczy studiów podyplomowych i innych form kształcenia;
12) analiza występujących w toku studiów problemów dydaktycznych;
13) monitorowanie losów zawodowych absolwentów Wydziału;
14) ocena systemu komunikowania ze studentami, słuchaczami studiów podyplomowych i kursów doszkalających, kandydatami i absolwentami;
15) opracowywanie rekomendacji w zakresie doskonalenia procesu jakości kształcenia wynikających z analiz własnych zespołu;
16) sporządzanie sprawozdań rocznych z działalności zespołu;
17) opracowywanie raportów rocznych z funkcjonowania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Sztuki