Skutki uboczne spaceru to wystawa malarstwa, na którą składają się obrazy z cyklu pt. Skutki uboczne spaceru, a także prace powstałe równolegle poza serią. Na płótnach pojawiają się wątki charakterystyczne dla wcześniejszych prac artysty. To osobisty sposób na odbiór rzeczywistości i sztuki poprzez umiejętną selekcję motywów i obrazów. Kompozycje na płótnach są niezwykle wyważone i wewnętrznie opanowane. Obrazy powstają bez uprzednich szkiców, jako intuicyjne zapiski prowadzone bezpośrednio na płótnie, które następnie poddawane są wielokrotnym modyfikacjom. To często studia jednej barwy zamykanej w różnych formach, tonacjach, natężeniach i podświetleniach. Są wśród nich abstrakcje będące zapisem „powidoków” pejzaży, jak również kompozycje o nieregularnych eliptycznych kształtach. Plama barwna stanowi w nich zaledwie aluzję do świata zewnętrznego, a nie naśladowczy opis. Płótna te nabierają magicznych właściwości szczególnie przy oglądzie z pewnym „odejściem” i przy zmieniającym się oświetleniu. Każdy z fragmentów prowadzi jakby „podwójne życie”. Jednym razem tkwi w uśpieniu pozostawiając pole do popisu pozostałym detalom obrazu, innym przykuwa uwagę ożywając w najdogodniejszym dla siebie świetle. Iluzja przestrzeni budowana jest formami owalnymi, pulsującymi elementami kolistymi oraz liniami dającymi możliwość okiełznania przestrzeni. Twórczość ta pomimo przywiązania do języka abstrakcji, za każdym razem zaskakuje i nie pozwala się sobą znudzić. Zachwyca przestrzennością kompozycji, zapisem abstrakcyjnych wizji budowanych w oparciu o własne wrażenia czerpane ze wspomnień, zainteresowań, literatury, obserwacji natury i najbliższego środowiska. Uspakaja i zniewala wysmakowanymi monochromatycznymi tonacjami barw oraz użyciem prostych środków. Obrazy istnieją zarówno jako autonomiczne obiekty, jak również jako spójny zapis drogi twórczej. Drogi niezwykle poetyckiej - ku abstrakcji kontemplacyjnej.
Marek Ejsmond-Ślusarczyk – absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Wojciecha Gersona w Warszawie oraz Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom magisterski zrealizował w pracowni malarstwa prof. Wiesława Szamborskiego oraz specjalizację w Pracowni Sztuki w Przestrzeni Publicznej u prof. Mirosława Duchowskiego, za który uzyskał wyróżnienie rektorskie.
Od 2009 roku nauczyciel akademicki w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie.
W 2014 roku obronił doktorat na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem promotora profesora Janusza Knorowskiego.
Autor około pięćdziesięciu wystaw indywidualnych.
Często zapraszany do ogólnopolskich i międzynarodowych przeglądów, m.in.: na XX Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego, na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie (2004) zdobył Nagrodę Wojewody Zachodniopomorskiego, a na II Warszawskim Festiwalu Sztuk Pięknych (2006) uzyskał 3 nagrodę. W 2006 roku uczestniczył w wydarzeniach: „Warszawa w Sofii”, „Warszawa w Berlinie. Współczesne malarstwo polskie”, w IV Międzynarodowym Biennale Sztuki na Kostaryce oraz „Nowych Tendencjach w Malarstwie Polskim” – Galeria Miejska BWA w Bydgoszczy. W 2007 roku jego prace można było zobaczyć na Biennale Malarstwa „Bielska Jesień” w tamtejszym BWA, a także otrzymał nagrodę doroczną kwartalnika „Exit – nowa sztuka w Polsce” i był stypendystą Funduszu Promocji Twórczości Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2008 roku zajął 15 miejsce spośród 305 artystów sztuk wizualnych w ogólnopolskim rankingu Kompas Młodej Sztuki. W 2009 roku został odznaczony odznaką honorową „Zasłużony dla kultury polskiej”. W latach 2007, 2021 i 2023 brał udział w Międzynarodowym Biennale Obrazu Quadro-art roku w Łodzi. W 2022 roku był finalistą 5. Konkursu Malarskiego im. Leona Wyczółkowskiego w Galerii Miejskiej w Bydgoszczy.
Fotogaleria